Basitten zora çene eklemi tedavileri nelerdir?

Çene Eklemi Tedavi Yöntemleri

Hastalığın birçok tedavi yöntemi vardır. Tedavide temel amaç diğer tedavilerde de olduğu gibi fonksiyonların normal halinin kazanılmasına yardımcı olmaktır. Tedavi planlanması hastalığın nedenine göre ayarlanmaktadır. Bu noktada tanının doğru konulması ve tedavi sürecinin doğru bir şekilde yapılması oldukça önemlidir. Tedavi yöntemleri arasında cerrahi olmayan tedavi seçenekleri de vardır. Stres tedavisi, eklem plağı, ilaç tedavisi, fizik tedavi gibi yöntemler bunlar arasındadır. Hastalığın nedenlerinin ortadan kaldırılmasında ise ortodontik tedavi ve protetik restorasyon gibi kalıcı tedavi yöntemleri vardır. Ayrıca artosentez, artroskopi, botox uygulaması gibi bazı eklem operasyonları gibi cerrahi tedaviler de mevcuttur.

Hasta dişlerini Sıkıyorsa

Çene eklemi rahatsızlıklarında ağzın açılış ve kapanışıyla ilgili bir takım bozukluklar olmaktadır. Biz bu durumda önce kasları kas gevşetici ile  gevşetmekteyiz daha sonrasında tedavi sürecine ilaç tedavisiyle devam etmekteyiz. Hastanın gece uyurken dişlerini sıktığını düşünüyorsak hastaya kişiye özel olarak tasarlanan splint denilen bir aparat takmaktayız. Splint aparatı takılmadan önce hastanın ağzından ölçü alınmakta, dişlerinin kapanışı ayarlanmaktadır. Hasta bu aparatı 3 ila 6 ay arasında takabilmektedir. Bu tedavi sonucunda eklemde düzelme sağlanabilmektedir.

Dişlerin Kapanışla İlgili Bir Sorun Varsa

Hastanın sorunu diş sıkmakla ilgili değil de dişlerin kapanışıyla ilgiliyse hastayı ortodontik tedaviye yönlendirmekteyiz.Eğer hastalar çenelerinde kitlenme, şiddetli kulak ağrısı gibi şikayetlerle gelirlerse bu durumda çene yapısında bulunan jelin iltihaplandığını ve eklem sıvısının kullanılamaz hale geldiğini görmekteyiz bu durumda o bölgedeki jel çekilir ve bölgeye yapay jel uygulanır.Yapay jelden sonra hastaların şikayetleri ortadan kalkmaktadır.Bu jeli uyguladıktan sonra hastalar genellikle 3 ila 5 sene civarında herhangi bir rahatsızlık sorunu olmadan hayatlarına devam edebilmektedirler. Ama hastalarda geçmişte yaşadıkları diş sıkma gibi bir sorunlar tekrar ortaya çıkarsa jelin tekrar uygulanması gerekmektedir.

İleri Ameliyat Gerektiren Durumlarda

Bu durumun çok daha ilerisi olarak çene eklemini saran kemikte zarar olduğu takdirde kemikte yeni bir düzen oluşturabilmek için ileri bir ameliyat gerekmektedir. Ama biz bu yöntemi çok tercih etmemekteyiz hem başarı durumu oldukça düşüktür hem de genellikle diğer tedavilerle sonuç alabilmekteyiz.