Kalp sağlığı ve ağız sağlığı arasında bir ilişki var mı?

Kalp hastalığı olan hastalar çoğunlukla kan sulandırıcı ilaç kullanan hastalardır. Bu durum diş tedavilerini engeller. Çünkü kan sulandırıcı ilaçlardan olayı çekim sonrasında kanı durdurmak çok zor olur. Hastayı olumsuz etkilememesi için diş tedavisi sırasında kalp doktorundan da yardım alınması gerekir.

Ağız ve diş sağlığı ile kalp hastalıkları arasındaki ilişki uzun zamandır bilinmektedir. Diş ve özellikle diş etlerindeki rahatsızlıklar, kalp ve damar sağlığını ciddi bir şekilde etkilemektedir. Yapılan birçok bilimsel araştırmada da kalp krizi veya inme geçiren kişilerde, diş sağlığı ile ilgili ciddi rahatsızlıklar olduğu tespit edilmiştir. Yaşamımız için olmazsa olmaz organımız kalp ve onu çevreleyen damar sistemi üzerindeki etkilerine baktığımızda birçok çalışmada ağız sağlığının kalp sağlığı üzerindeki etkilerini görebilmekteyiz.

Diş hekimleri ve kardiyoloji uzmanları; kalp ve diş sağlığı arasındaki olası bağlantıyı konu alan 100'den fazla tıbbi araştırmayı, makaleyi ve diğer dataları inceledi. Sonuç; diş eti hastalıklarının koroner kalp yetmezliği için bir risk faktörü oluşturduğunu, diş eti hastalıklarının damarlar ve atardamarlarda rahatsızlıklara sebep olan bir faktör olduğunu, diş eti hastalığı olan insanların inme riskinin daha yüksek olduğunu ve bacaklardaki tıkalı atardamarlar ile diş eti hastalıkları arasında doğrudan bir bağlantı olduğunu gösteriyor. Ağız içi sağlığının ve ağız hijyeninin kalp sağlığımız açısından çok önemli bir belirleyici faktör olduğu son yıllarda yapılan birçok araştırma ile kanıtlanmış durumda. Uzun sözün kısası, bundan sonra kalp checkup yaptırırken diş hekimimizin de onayını almak zorundayız.

Kalp hastalığınız varsa, kalbin iç yüzeyi veya kapakçıklarla ilgili bakteriyel endokardit yaratma riskine sahip olabilirsiniz. Ağızda her kanama olduğunda, belli ağız bakterileri kan dolaşımına geçebilir ve mevcut bir kalp problemi veya kalple ilgili bir durum nedeniyle zayıflamış olan dokulara veya problemli kalp kapakçıklarına yerleşebilir.  Bu gibi durumlarda enfeksiyonun, kalp kapakları veya dokusuna zarar verebildiğini veya doku kaybına yol açabilir.Diş eti iltihabı, diş kaybı ve diğer ağız ve diş hastalıklarının, koroner arter rahatsızlıkları, karotid arter de incelme, felç ve diğer tip kalp hastalıklarının artmasında ciddi risk faktörü oluşturuyor. Doğru ve düzenli ağız bakımı diş çürüğü,  diş eti hastalıkları ve odotojenik enfeksiyonları önlemede en sağlıklı yol.